Onze definitie van organiseren is: de duurzame inrichting van de organisatie met mensen en middelen.
Als je op een duurzame manier je bedrijf organiseert dan zorgt dat voor binding van mensen aan het bedrijf, hogere productiviteit, hogere klantwaarde, meer flexibiliteit en meer innoverend vermogen.
Nieuwe vormen van organiseren gebruiken
We leven in een tijd waarin technologie, informatie en kennis de belangrijkste productiefactoren zijn geworden. Maar de meeste vormen, waarmee we ons werk organiseren, stammen nog uit het begin van de 20e eeuw. Ze zijn vooral geschikt voor fysieke productie in grote aantallen en een relatief rustige lokale markt. Ons werk is veranderd, maar de manier waarop we dat werk organiseren nauwelijks. En het opvallende is: ondanks hoge investeringen in ICT en managementconcepten stijgt de productiviteit van medewerkers nauwelijks. Vaak verzinnen we werk om maar bezig te blijven. En eerlijk is eerlijk, soms maken ook consultants situaties onnodig complex. Voorkomen moet worden dat middelen, machines en managementconcepten de overhand krijgen boven de mens. De noodzaak om slim samen te werken wordt alsmaar groter. Het doel moet een slimmere manier van organiseren zijn waarbij we meer tijd in onze drukke agenda creëren.
Meer resultaat en minder ballast: duurzaam organiseren helpt!
In de context van de 21e eeuw hebben we behoefte aan organisatievormen die flexibel zijn. Iedere organisatie is weer anders. Als wij werken voor onze opdrachtgevers dan zijn er een aantal principes/tips die het mogelijk maken om een organisatie slim in te richten. > Lees hier meer over
‘Waarom slijp je de bijl niet? Zegt de houthakker: daar heb ik geen tijd voor, ik ben te druk met houthakken.’
Duurzaam organiseren vraagt om lef. Duurzaam organiseren druist in tegen alles wat we tot nu toe geleerd hebben en kost ook energie en tijd. Maar het is dé manier om te zorgen voor meer binding van mensen aan organisaties, hogere productiviteit, meer flexibiliteit en meer innoverend vermogen. Ontwikkelingen in onze maatschappij maken duurzaam organiseren noodzakelijk. Vragen daarbij zijn: Hoe kunnen we de taken van ons team het beste organiseren in de toekomst? Hoe kunnen (bestaande) HR-tools en managementconcepten bijdragen aan productiviteitsgroei? Wat kunnen we doen om de productiviteit te verhogen?
Organiseer uw afdeling met meer resultaat en minder ballast!
Lees wat Cohesium u te bieden heeft